قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت معرفی و تبیین اهمیت و جایگاه فرهنگ وقف در جامعه خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت هفته وقف در سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور جلب مشارکت تمامی دستگاهها شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته، وقف مهندس عبدالرضا عابد در نشست مسئولان و اعضای ستاد بزرگداشت هفته وقف در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب تصریح کرد: یکی از رویکردهای هفته وقف امسال باید توجه به مبانی فرهنگی و معارفی سنت حسنه وقف در معارف دینی و قرآنی و سیره و سنت پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در برنامه های تبلیغی و رسانه ای باشد و از نگاه صرفاً گزارشی پرهیز کرد.
 
عابد توجه  به متولیان به عنوان اداره کننده موقوفات را خواستار شد و افزود: ضرورت دارد در برنامه ها و همایش هایی که پیرامون فرهنگ وقف برگزار می شود، ضمن بیان کارکردهای وقف و موقوفات در سطح جامعه در سطوح مختلف، اصحاب وقف، بستگان و خانواده های واقفان نیز حضور یابند تا از آثار ، برکات و ثمرات موقوفات آگاه شوند.
 
وی برگزاری برنامه های تاثیرگذار و تولید آثار هنری و رسانه ای فاخر از برکات وقف را ضروری دانست و افزود: توجه به مستند سازی از فعالیت های مختلف سازمان اوقاف و انعکاس آن در طول سال و بیان کارکردها و آثار وقف از زبان مردم یکی دیگر از ضروریاتی است که دست اندرکاران باید به آن توجه کنند.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه رویکرد برنامه های هفته بزرگداشت وقف را ارتقاء سطح اعتماد عمومی مردم به نهاد وقف برشمرد و افزود: ارتقاءسطح اعتماد عمومی مردم به وقف و موقوفات نیازمند تبلیغ و اطلاع رسانی مطلوب اصحاب رسانه و تولید محتوای مناسب و بهره برداری از تمامی ظرفیت های موجود دستگاههای همسو دارد.
 
در این نشست همچنین مدیر کل حوزه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه محتوای مناسب را به منظور تولید آثار برتر رسانه ای خواستار شد و افزود: 27 صفر که به نام روز بزرگداشت وقف در تقویم ملی  نامگذاری شده باید در سطح کشور و رسانه ها برجسته شده و به آن به نحو مطلوبی با طرح سوژه های مناسب پرداخته شود.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این نشست برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت های دستگاههای همسو را در تبیین فرهنگ وقف خواستار شد و افزود: یکی از ظرفیت های مغفول؛ ایرانیان خارج از کشور و نهادهای خیریه بین المللی است که باید برای بهره گیری از ظرفیت ها و توان موجود این مجموعه برنامه ریزی شایسته صورت بگیرد.
/2759/